Chronicles

Peludah Warna

Thursday 18 August 2011

MB Perak abai Guru KAFA



Guru KAFA di Perak terus menghadapi masalah di bawah pemerintahan UMNO. Dikhabarkan pemberian bonus yang diwawarkan oleh ketua mereka Pokjib kepada kakitangan kerajaan hanyalah cakap kosong. Guru - guru KAFA yang duduk dibawah kerajaan negeri terus disisihkan. 
Seperti di Perak, Zamri masih lagi berdolak dalik tentang pemberian bonus kepada guru-guru kafa di Perak. Mesyuarat terus dilakukan, sehingga kini masih tiada kata putus. Tidak seperti Kerajaan Pulau Pinang yang diterajui oleh PR dan dipimpin oleh Guan Eng, Pulau Pinang nampak lebih prihatin kepada guru-guru yang mengajar pendidikan Islam ini.
Kerajaan Perak yang dipimpin oleh UMNO sedikit sebanyak membuktikan kesungguhan komitmen mereka untuk menjaga kebajikan guru-guru KAFA di Perak. Komitmen yang amat menyedihkan. Apatah lagi bila baru-baru ini UMNO dengan lantang mengatakan merekalah kerajaan kebajikan.
Kepada guru - guru KAFA, semoga Allah memberkati usaha anda mendidik anak-anak Islam di Perak, biarpun usaha anda tidak dihargai oleh pemimpin yang beragama 'melayu' Islam.

1 comments:

Prof. Era Pasca said...

makin ump skarang... kiki

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international voip calls