Chronicles

Peludah Warna

Wednesday 27 July 2011

Facebook Kerajaan 1.8 Juta Kena Hack



Utusan Malaysia memberitahu laman sosial PM telah diceroboh bermula 7am 26.7.11.Hairan bagaimana Akaun FB yang melibatkan RM 1.8 juta untuk dikemaskinikan boleh digodam.

Bagaimanapun ada juga pertanyaan lain iaitu apa yang dimaksudkan dengan akaun Pokjib di godam?.Ia hanyalah page yang memerlukan kita untuk 'like' sahaja dan boleh terus membuat komen.Kalau kerana komen itu dikatakan akaun Pokjib di godam, maknanya setiap hari akaun pokjib digodam.Kerana setiap hari ada sahaja kutukan dan nasihat untuk pokjib di akuan FB beliau.

Atau Utusan hanyalah ingin "cover"bila ramai rakyat bersuara dan memberi kritikan membina didalam akaun Pokjib.Atau juga Utusan hanya mahu meraih simpati pencacai UMNGOK untuk membalas comment comment dari rakyat yang membuat kritikan.

Apapun apa yang boleh dirumus bila melihat FB Pokjib, bolehlah dikatakan 70 ke 80 peratus dari 800k yang like page Pokjib hanyalah untuk memberi komen berbentuk nasihat, kritikan yang membina dan menghina yg membina (tak boleh control dah tu).

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international voip calls